Equilar

Veelgestelde vragen werknemers

Vragen en antwoorden

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen door werknemers. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

1. Ik wil graag mijn afspraak verzetten/annuleren.

Dit kan helaas niet rechtstreeks bij Equilar. U kunt dit alleen via uw werkgever regelen.

2. Ik wil graag in contact komen met mijn bedrijfsarts. Hoe kan dit?

Als werknemer heeft u altijd het recht om in contact te komen met uw bedrijfsarts. U kunt bij ons een telefonisch contactmoment aanvragen of u kunt de bedrijfsarts een e-mail sturen via info@equilar.nl. Vergeet dan niet uw volledige naam en geboortedatum te vermelden. In sommige situaties kunnen wij u ook in contact brengen met de casemanager taakdelegatie die in opdracht van de bedrijfsarts een aantal vragen voor u kan invullen.

 

3. Ik heb een machtiging gekregen voor het opvragen van medische gegevens. Waarom krijg ik deze?

Uw bedrijfsarts wil medische informatie bij uw behandelaar opvragen, omdat hij/zij dit nodig heeft om een gegrond oordeel en advies te kunnen geven. Om die informatie te kunnen opvragen is uw schriftelijke toestemming nodig. U bent niet verplicht om hier toestemming voor te verlenen. Als u die toestemming niet wilt geven, zal de bedrijfsarts zelfstandig onderzoek doen samen met andere specialisten om uw arbeidsongeschiktheid te kunnen beoordelen en aan u en uw werkgever advies te geven.

 

4. Ik heb medische stukken ten behoeve van de WIA ontvangen. Wat moet ik hiermee doen?

Deze stukken dient u in bij het UWV. Hier bent u zelf verantwoordelijk voor. Uw werkgever kan u hierbij helpen indien nodig.

5. Ik ben het niet eens met het advies van de bedrijfsarts. Wat nu?

U kunt uw op- of aanmerkingen omtrent het advies naar ons mailen via info@equilar.nl. Dit wordt één op één met de bedrijfsarts gedeeld. U krijgt dan vanuit ons een reactie. We raden aan om altijd eerst in gesprek te gaan met de bedrijfsarts, zodat hij zijn oordeel/advies kan toelichten. Mocht u het alsnog niet eens zijn met het advies, dan bent u wellicht geholpen door het aanvragen van een second opinion

 

6. Ik zou graag een afspraak willen met de bedrijfsarts, maar ik ben niet ziekgemeld bij mijn werkgever. Is dit mogelijk?

In dit geval kunt u rechtstreeks bij Equilar een preventieve afspraak inplannen of een afspraak bij uw werkgever aanvragen. U kunt bij het spreekuur van de bedrijfsarts zelf bepalen of de terugkoppeling van het consult wel of niet met uw werkgever wordt gedeeld.

 

7. Ik zou graag een afspraak willen met de bedrijfsarts. Echter loop ik hierop vast bij mijn werkgever. Is dit mogelijk?

In dit geval kunt u rechtstreeks bij Equilar een anonieme afspraak inplannen. Dit betekent dat uw werkgever niet vooraf wordt geïnformeerd over de afspraak. Indien u al ziekgemeld bent bij uw werkgever zijn wij wel verplicht om de terugkoppeling met uw werkgever te delen. Lees hier meer over een preventief spreekuur.

 

8. Ik wil mijn medisch dossier inzien, kan dat?

U kunt uw dossier opvragen door te mailen naar medischsecretariaat@equilar.nl. Stuur altijd een kopie van uw legitimatiebewijs mee. 

 

8. Ik wil een klacht indienen, hoe doe ik dat?

Mocht u onverhoopt minder tevreden zijn over onze dienstverlening, dan kunt u een klacht indienen via klachten@equilar.nl. Meer informatie over de klachtenprocedure vindt u hier

 

Is uw vraag niet beantwoord?

Stuur ons dan een bericht en we nemen binnen twee werkdagen contact met u op. Wilt u ons liever meteen spreken? Bekijk dan onze contactpagina.