Kwaliteit
Vakkundig en betrouwbaar
We bevorderen gezond werken en een gezonde werkomgeving dankzij kwalitatief hoogwaardige zorg op maat. Om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen in ons vakgebied, zijn we aangesloten bij twee innovatieve brancheverenigingen.
Certificering ISO9001
Sinds de oprichting van Equilar in 2015 staat kwaliteit bij ons centraal.
We geloven dat betrouwbare arbodienstverlening begint met een solide fundament van vakmanschap, procesbeheersing en continue verbetering.
Al geruime tijd zijn wij officieel gecertificeerd als arbodienstverlener via de Stichting Beheer Certificatieregeling Arbodiensten (SBCA). Equilar is gecertificeerd conform de ISO9001:2015. Hierdoor wordt gegarandeerd dat wordt voldaan aan alle eisen zoals gesteld in de Arbowetgeving en wetgeving over gegevensbeveiliging en privacybescherming. Elke drie jaar ondergaan wij een hercertificeringsaudit waarin wij onze processen, werkwijze en kwaliteitsborging opnieuw onafhankelijk toetsen tijdens een externe audit. Tussentijds worden wij jaarlijks gecontroleerd op naleving en verbetering. Hierdoor bent u als werkgever verzekerd van een arbodienstverlener die werkt volgens wettelijke én professionele standaarden.
Equilar is volgens de ISO9001 gecertificeerd voor het uitvoeren van onderzoek, advies en evaluatie op het gebied van arbeidsveiligheid, arbeidshygiëne, arbeidsorganisatie en bedrijfsgezondheidszorg.
Download hier ons certificaat
Certificering NEN7510
Bij Equilar staat niet alleen kwalitatieve zorg centraal, maar ook de bescherming van privacy en vertrouwelijke gegevens. Daarom is Equilar samen met alle werkmaatschappijen van de Aquilum groep gecertificeerd conform de NEN 7510:2017. De Nederlandse norm voor informatiebeveiliging in de zorgsector. Deze norm is speciaal ontwikkeld om organisaties die met medische en gezondheidsgegevens werken te helpen bij het veilig verwerken, opslaan en beheren van gevoelige informatie.
Elke drie jaar ondergaan wij een hercertificeringsaudit, waarbij een onafhankelijke partij toetst of ons informatiebeveiligingsbeleid en de bijbehorende technische en organisatorische maatregelen nog voldoen aan de actuele eisen. Tussentijds worden wij jaarlijks gecontroleerd op naleving en verbetering. Dankzij deze certificering bent u als werkgever verzekerd van een arbodienstverlener die bewust en aantoonbaar zorgvuldig omgaat met medische en privacygevoelige gegevens.
De Aquilum groep is volgens de NEN7510 gecertificeerd voor het beveiligen van informatie in relatie tot het leveren van diensten in het kader van onderzoek, advies en evaluatie op het gebied van arbeidsveiligheid, arbeidshygiëne, arbeidsorganisatie en bedrijfsgezondheidszorg.
Download hier ons certificitaat van 2025
Lidmaatschap
OVAL
Als lid van brancheorganisatie OVAL voldoen wij aan strenge kwaliteitseisen en zijn wij gebonden aan een gedragscode. Deze code schrijft regels voor op het gebied van scholing en opleiding van de medewerkers, beheersing van de primaire processen, klachtenafhandeling, privacy bewaking en tevredenheid van klanten. Equilar wordt hier regelmatig op getoetst.
Meer informatie? Lees verder op de website van OVAL.
Kwaliteit op Maat (KOM)
Kwaliteit op Maat is een belangenbehartiger voor alle professionals op het gebied van arbo, verzuim en preventie. Duurzaam werk is in Nederland de verantwoordelijkheid van arbeidsorganisaties, dus van werkgevers en hun werknemers. Leden van Kwaliteit op maat ondersteunen bij deze uitdaging met breed advies en goede dienstverlening. Dit met de maatschappelijke opdracht voor ogen: beter werk voor elke werkende.
Meer informatie? Kijk op de website van KOM.
Nationaal Platform Duurzame Inzetbaarheid (NPDI)
Equilar maakt onderdeel uit van NPDI. Hiermee breiden we ons professionele kennisnetwerk uit, blijven we up-to-date van de meest recente kennis en zetten we wetenschappelijk onderbouwde tools in van onder andere TNO.
Meer informatie? Kijk op de website van NPDI
Klachten
Natuurlijk doen wij altijd onze uiterste best om zowel voor werknemer als voor werkgever een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Mocht u onverhoopt minder tevreden zijn over onze dienstverlening, dan horen wij dit uiteraard graag. Wij luisteren graag naar u en zoeken samen met u een oplossing om uw onvrede weg te nemen.
Lees hier meer over het indienen van een klacht
Privacy
Uw persoonlijke informatie is belangrijk en u wilt dat wij daar zorgvuldig mee omgaan. Wij hechten dan ook grote waarde aan de bescherming van de persoonsgegevens van klanten en hun werknemers. Daarnaast zijn wij van mening dat het van belang is u te informeren over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken en welke invloed u zelf kunt uitoefenen op uw privacy.
Lees hier meer over uw privacy
Waarmee kunnen we u helpen?
Stuur ons een bericht en we nemen binnen twee werkdagen contact met u op. Wilt u ons liever meteen spreken? Bekijk dan onze contactpagina.