Equilar

Klachtenprocedure

Wij helpen u graag verder

Natuurlijk doen wij altijd onze uiterste best om zowel voor werknemer als voor werkgever een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Mocht u onverhoopt minder tevreden zijn over onze dienstverlening, dan horen wij dit uiteraard graag. Wij luisteren graag naar u en zoeken samen met u een oplossing om uw onvrede weg te nemen.

Klacht indienen

Klachten worden alleen in behandeling genomen als deze schriftelijk zijn ingediend. Equilar is onderdeel voor Aquilum groep. U kan uw klacht indienen door te mailen naar: klachten@aquilum.nl

Wanneer u een klacht indient voor een ander persoon vragen we u om een machtiging mee te sturen waaruit blijkt dat betrokkene aangeeft akkoord te zijn dat u voor hem/haar communiceert met Aquilum over zijn/haar (medische) situatie. 


De vervolgstappen

Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, sturen wij u binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging van uw klacht. Wij registreren uw klacht en de vervolgstappen in de afwikkeling hiervan. Zodra wij uw klacht hebben ontvangen, kunt u uw klacht telefonisch verder toe te lichten, dit is uiteraard vrijblijvend.


Procedure

Indien geen directe oplossing kan worden gevonden, dan zal uw klacht verder in behandeling worden genomen. Vanzelfsprekend zal uw klacht worden beoordeeld door een persoon die niet betrokken is (geweest) bij de klacht. Op die manier willen wij de objectieve behandeling van uw klacht waarborgen.

Equilar hecht grote waarde aan hoor en wederhoor en daarom willen wij graag alle betrokken partijen van de klacht horen. Dit kost natuurlijk wel tijd, daarom kunt u uiterlijk binnen 6 weken na ontvangst van uw klacht een schriftelijke reactie van ons verwachten op uw klacht. In deze reactie kunnen wij uw klacht (gedeeltelijk) gegrond of (gedeeltelijk) ongegrond verklaren.

 

Bent u nog niet tevreden met het antwoord of de oplossing?

Als naar uw mening de reactie en/of acties naar aanleiding van uw klacht niet afdoende is, dan kunt u een persoonlijk gesprek aanvragen met de directeur van Equilar. Tevens kan een externe mediator worden ingeschakeld om de klacht op die manier op te lossen.

Mocht dit nog steeds geen bevredigend resultaat bieden, dan kunt u dit kenbaar maken bij de directeur van Equilar. Vervolgens heeft u de mogelijkheid om u te wenden tot:

  • Geschillencommissie Arbodiensten (VWS erkende geschilleninstantie in de zorg) via www.klachtregeling.nl. Dit dient te gebeuren binnen een maand na het doorlopen van de klachtenprocedure.
  • Commissie Klachtenbehandeling Aanstellingskeuringen (CKA, medische keuringen en aanstellingskeuringen). De CKA helpt sollicitanten, werknemers, werkgevers, bedrijfsartsen en psychologen met informatie over wat wel en niet mag bij keuringen. Naast vragen stellen kunnen werkgevers, sollicitanten, werknemers, bedrijfsartsen en ondernemingsraden ook klachten indienen bij de CKA.
  • Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg

 

Uitzondering

Er zijn situaties waarop onze klachtenprocedure niet van toepassing is en wij uw melding niet zullen registreren als officiële klacht:

  • U bent het niet eens met een advies van de bedrijfsarts of een door de bedrijfsarts geraadpleegde deskundige. In dat geval heeft u twee mogelijkheden:
      • U kunt als werknemer een second opinion aanvragen bij onze planningsafdeling via info@equilar.nl. Een second opinion bij een bedrijfsarts is bedoeld om een tweede mening te krijgen over de situatie vanuit een andere bedrijfsarts (niet werkzaam voor Equilar). Het gaat hierbij om arbeidsgeneeskundige vraagstukken. Dit kan u helpen om uw zorgen of twijfels te verhelderen.
      • U kunt als werknemer of als werkgever een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Een deskundigenoordeel is een beoordeling die wordt gedaan door het UWV die zich richt op vragen over re-integratie. Denk hierbij aan de geschiktheid van uw werkzaamheden, uw arbeids(on)geschiktheid of de re-integratieverplichtingen van de werknemer/werkgever.
  • U vraagt om een andere bedrijfsarts. Voor het inplannen van uw consulten bij een andere bedrijfsarts hebben wij toestemming nodig van uw werkgever. Zij kunnen dit kenbaar maken bij de bij hun bekende contactpersoon van onze planningsafdeling.
  • U bent het niet eens met een factuur. Voor vragen en/of opmerkingen over facturen kunt u contact opnemen met de financiële afdeling van Equilar via finance@aquilum.nl.

Waarmee kunnen we u helpen?

Stuur ons een bericht en we nemen binnen twee werkdagen contact met u op. Wilt u ons liever meteen spreken? Bekijk dan onze contactpagina.